Repülőgépgyár épülhet és pilótaképző akadémia nyílhat Pécsett. Pécs vezetése előrehaladott tárgyalásokat folytat a Magnus Aircraft Zrt.-vel, egy kecskeméti székhelyű magyar repülőgépgyártó vállalkozással. Ha sikerül végül megegyezniük, akkor nem lesz akadálya a repülőgépgyár, és egy, ahhoz kapcsolódó pilótaképző akadémia megépülésének Pécs-Pogányban.
A Magnus Aircraft Zrt. az egyik legreményteljesebb új magyar sikertörténetet írhatja. A repülőgépgyártó vállalkozás saját fejlesztésű, Kecskemét mellett gyártott Magnus Fusion 212 ultralight/LSA kategóriájú repülőgépe, illetve a még újabb fejlesztésük, a világ első elektromos kisrepülőgépe, az eFusion igazi világsiker lehet. Sőt, a cég komoly terjeszkedésben van, Kínában, Texasban és Afrikában is vannak érdekeltségeik. A 3 millió dollár befektetéssel épülő texasi gyár alapkövét idén márciusban tették le. A Magnus a gyártási kapacitását Európában is bővítené, ezért hoznának létre egy új gyártóegységet a Pécs-pogányi repülőtér közelében.
Az úgynevezett karbonkompozitos gépek összeszerelése leginkább kézi, manuális munka, nagyon kevés munkafolyamatot végeznek gépesítve. Természetesen elméleti és gyakorlati átképzésre, betanításra szükség lehet, de ezt a cég információink szerint biztosítani tudja.
Végezetül néhány szót az eFusionről. A világraszóló magyar ksirepülőgép-fejlesztésbe a Siemens is beszállt, ők az elektromos hajtásrendszert, a motort és a teljes elektromos felügyeleti rendszert alakították ki, míg a Magnus Aircraft feladata az volt, hogy kitalálja, miként lehet mindezt beépíteni a repülőbe, majd az egészet a levegőbe emelni. A kutatásfejlesztési projekt mintegy 1,4 millió eurós (mintegy 430 millió forintos) nagyságrendű volt. Mindemellett a Magnus sikerét komoly kínai pénzügyi befektető is segíti. Az eFusion ma akár harmincöt percet is bír a levegőben tartózkodni, ezt szeretnék a későbbiekben egy-másfél órára emelni. Ahhoz, hogy egy ilyen gép hazánkban repülési engedélyt kapjon, teljesíteni kell egy 40 órás tesztsorozatot.
forrás: Szabad Pécs

