Mernek nagyot álmodni Finnországban: nem sokkal azután, hogy a Microsoft felvásárolta, az „új” Nokia máris százmillió dollárt különített el az intelligens autók fejlesztésére.
Alig fejeződött be a Nokia felvásárlása, az új vezetés már be is jelentette, hogy mivel komoly potenciált látnak az intelligens járművek fejlesztésében, ezért 100 millió dollárt különítenek el a hasonló jellegű fejlesztésekre.
A Nokiát elsősorban a térképszolgáltatások fejlesztése érdekli, amely egyike annak a három kulcsfontosságú üzletágnak, amire a márka a jövőben koncentrálni szeretne. A százmilliós összeget egy hasonló szolgáltatásokkal foglalkozó cégbe fektetik majd, a tervezési munkák pedig hamarosan elkezdődhetnek.
A Nokia Growth Partner alá tartozó fejlesztés célja az, hogy a gépjárművek a közeljövőben ne csak az internethez, hanem egymáshoz is csatlakozhassanak. Az okosautók bevezetésével a Nokia biztonságosabbá tenné a közlekedést, hiszen ezáltal a közlekedés szereplői könnyebben azonosíthatnák egymást és az őket körülvevő objektumokat.
Paul Asel, a Nokia Growth Partners egyik munkatársa szerint az utóbbi évek innovációi miatt ma már biztonságosabbak, tisztábbak, okosabbak és megfizethetőbbek az autók, és a gépjárművek új platformmá váltak a technológia adaptációjában. Az új fejlesztéssel a Nokiánál azt szeretnék elérni, hogy jelentős részesedést érjenek el a gépjárművek telekommunikációval kapcsolatos piaci szegmensében.
A Nokiát közel százötven éve, 1865-ben alapította Fredrik Idestam, és története során a márka joggal tett szert világhírnévre; valaha ők adták el a legtöbb mobilkészüléket. A telekommunikációs óriásnak 2013-ban több mint kilencvenezer munkatársa volt szerte a világon, és a 150 országban összesen 13 milliárd eurós bevételt generált.
Az utóbbi időszakban azonban közel sem tudta magát annyira megújítani, mint arra szükség lett volna, és az anyagi jellegű problémák miatt a Nokiát végül eladták a Microsoftnak. A dicső múltú cégért az amerikaiak 5,44 milliárd eurót fizettek; a Nokia új neve Microsoft Mobile Oy lett.
