Mai „leg” listánkon a világ legnagyobb szárazföldi, vízi és légi személyszállító és/vagy teherhordó járműveit mutatjuk be a teljesség igénye nélkül. A listában csak azok a járművek kaptak helyet, amik ténylegesen is használhatók szállítási célokra, így pl. kimaradtak olyan hatalmas, autónak látszó tárgyak, amikben még motor sincs.
1. kategória: a világ leghosszabb személyautója – American Dream

Jelenleg a „világ leghosszabb személyautója” kategóriában egyértelműen az „American Dream” névre hallgató limuzin a nyertes. Az „autó” több, mint 30m hosszú, 26 keréken gurul, hogy az alváz minél stabilabb helyzetben maradjon az utazás során. Két vezetőfülkével rendelkezik, az egyik elől, a másik hátul kapott helyet a jobb és minél pontosabb kanyarodás érdekében, melyben a karosszéria közepén elhelyezett csuklós kialakítás is nagy szerepet játszik. Mivel ez egy limuzin, ezért el van látva olyan extrákkal, mint fűtött jakuzzi, úszómedence, hatalmas ágy, napozóterasz, a limuzin végén pedig egy helikopter leszállópálya is helyet kapott.
2. kategória: a világ legnagyobb hajója – Mont

A világ valaha épített legnagyobb hajója, a Mont (korábban Seawise Giant, Happy Giant, Jahre Viking, Knock Nevis, Oppama) 1979-ben készült el. A monstrum méretei miatt képtelen áthaladni a La Manche-csatornán, a Szuezi-csatornán, vagy a Panama-csatornán, ezért csak Amerika és a közel kelet partjaihoz szállított. A szupertankernek több tulajdonosa is volt, ennek köszönhető számos átkeresztelése. Legutolsó tulajdonosa az Olsen Tankers Pte. Ltd. volt, azonban a megvásárlás után nem sokkal az Olsen Tankers úgy döntött, hogy túl költséges a hajót tovább használni, ezért átalakította egy úszó tárolóvá, amit a Perzsa-öbölben Al Shaheen olajmező partjainál kötöttek ki. Az ekkori nevén Knock Nevisről körülbelül 5 évnyi olajtárolás után, úgy döntött az Olsen Tankers, hogy már tárolónak sem éri meg fenttartani, ezért szétbontják. Az óriást utolsó útjára elnevezték Mont-nak. 2010 januárjában 18.000 ember elkezdte a körülbelül 1 évig tartó bontást. A hajó 458.45m hosszú volt, és teljesen megrakodva kb. 657 019 tonna tömegű volt.
3. kategória: a világ legnagyobb repülőgépe – Antonov An-225 Mriya

Az 1980-as évek végén, a szovjet űrprogram keretében épített Antonov An–225 hat sugárhajtóművel felszerelt gép 640 tonnás felszállótömege abszolút rekordnak számít. A gép maximálisan 250 t hasznos teher szállítására képes. Az eredeti tervek szerint ez a gép szállította volna a szovjetek amerikai mintára tervezett űrsiklóját, a Burant. Erre viszont összesen egyszer került sor, egy tesztrepülés alkalmával, az űrsiklóprogram bukása után pedig a hatalmas gépet nem igazán tudták rendesen kihasználni, így ma már mindösszesen csak egy üzemel belőle. A gép jelenleg az Avialinyiji Antonova légitársaság színeiben, valamint a nagy-britanniai Air Foyle Heavy Lift céggel közösen részt vesz a rendszeres teherforgalomban. Az An–225-t gyakran igénybe veszik az Egyesült Államok és a NATO különféle külföldi katonai misszióinak ellátására.
4. kategória: a világ leghosszabb vonata – BHP vasérc-tehervonat.

A leghosszabb és egyben legnehezebb vonat Guiness rekordját az ausztrál BHP vasércszállító szerelvénye tartja, amely 2001. június 21-én Newman és Port Hedland között közlekedett. 682 vagonból állt, teljes hossza 7.353 km, össztömege 99 732 tonna volt.
5. kategória: a világ legnagyobb helikoptere – Mi-26

A Mi–26 (oroszul Ми-26) a Szovjetunióban katonai célra kifejlesztett személy- és teherszállító helikopter, amely hadrendbe állítása óta a legnagyobb méretű és teljesítményű sorozatban gyártott forgószárnyas repülőgép. A tervezés során elsődleges célként azt tűzték ki, hogy egy 13 tonna össztömegű lövészpáncélost képes legyen elszállítani, illetve célként felmerült a kis-középhatótávolságú ballisztikus rakéták továbbszállítása a telepítési területeikre, melyeket a korábban már említett An–22 teherszállító szállította volna a végrakodó-reptérre. Az 1983-tól szolgálatot teljesítő helikopterek kapacitása 20 tonna hasznos teher, 80 katona vagy 60 hordágy.
6. kategória: a világ legnagyobb dömpere – BelAZ 75710

A fehérorosz BelAZ által gyártott 75710-es tekinthető jelenleg a világ legnagyobb dömperjének. Az óriás dömper Fehéroroszországban készül. A kifejezetten a bányaiparban bevethető jármű 20.6m hosszú, 8.16m magas és 9.87m széles. A fehérorosz dömper 810 tonnás össztömeggel rendelkezik, szállítási kapacitása pedig 450 tonna. A dömper 8 darab 2 méteres gumiabroncson gurul, a hajtást pedig két 16 hengeres dízelmotor biztosítja egyenként 1700 kW-os (2312 LE) teljesítménnyel.
7. kategória: a világ legnagyobb tengeralattjárója – 941 (Typhoon)

A 941-es tervszámú tengeralattjáró szovjet gyártású ballisztikusrakéta-hordozó atommeghajtású tengeralattjáró. A típus a világ legnagyobb tengeralattjárója, hossza meghaladja a 170 métert, szélessége a 22 métert, vízkiszorítása merüléskor a 48 000 tonnát. Az osztályból hat példányt építettek, 2009 elején már csak egy példány állt aktív szolgálatban.
8. kategória: a világ legnagyobb tankja – Panzerkampfwagen VIII (Maus)

A Panzerkampfwagen VIII Maus (egér) szupernehéz harckocsi jelentette a végállomását annak a folyamatnak, amelynek során a németek szinte megszállottan próbáltak egyre nagyobb harckocsikat kifejleszteni. 1942. június 8-án Hitler szóban megállapodott Porsche professzorral egy különlegesen nehéz harckocsi kifejlesztéséről, amelyet ironikusan Mausnak neveztek. A 6 fő személyzetű tank 10.08m hosszú, 3.67m széles és 3.66m magas volt, össztömege pedig 188 tonna. A tank prototípusát a szövetségesek előrenyomulása, illetve az elég erős motor hiánya miatt sosem fejezték be a németek. A két mintapéldányt 1945 áprilisában megsemmisítették, a fenti képen egy utólag épített életnagyságú makett látható a kubinkai Tank Múzeumban.
9. kategória: a világ leghosszabb busza – Autotram Extra Grand

A német Fraunhofer Intézet építette meg minden buszsofőr rémálmát: a 30 méter hosszú, két csuklós Autotram Extra Grandot. A gigantikus autóbusszal a villamos és a normál buszok közötti hézagot töltenék ki. A busz meghajtása soros hibrid rendszerű. Két dízelgenerátoros egység biztosítja az energiát a haladáshoz. Az öttengelyes járműben akár 256 utas is elfér, ami elég tekintélyes mennyiség, valóban képes kiváltani egy rövidebb villamost.
10. kategória: a világ legnagyobb űrjárműve – Nemzetközi Űrállomás (ISS)

A világ eddig épített legnagyobb űrjárműve a Nemzetközi Űrállomás (International Space Station, rövidítve: ISS). Az alacsony Föld körüli pályán keringő űrállomás az egyik legdrágább és legnagyobb űreszköz az űrkutatás történelmében. A programban 16 ország vesz részt: Amerikai Egyesült Államok, Oroszország, Japán, Kanada, Brazília és az ESA 11 tagállama. Brazília és Olaszország a NASA-val kötött külön szerződéssel is részt vesz. Az űrállomás körülbelül 360 km magasságban, alacsony Föld körüli pályán kering. A légköri fékezőhatás és a pályamódosítások miatt a pályamagasság néhány kilométert változhat. Az űrállomás átlagosan 100 métert veszít naponta pályamagasságából. A Földet 92 percenként kerüli meg. Sok tekintetben a Nemzetközi Űrállomás a korábban tervezett független űrállomások, az orosz Mir–2, az amerikai Freedom űrállomás és az európai Columbus laboratórium egyesítését jelenti, állandó emberi jelenléttel az űrben: legkevesebb kéttagú személyzete van 2000. november 2-a óta. Az űrállomás tömege kb 417 tonna, belső térfogata pedig 907m3, amivel jelentősen megelőzi az ISS építéséig rekordtartó MIR űrállomást (130 tonna, 350m3).
