A Ford elsőként teszteli önjáró autói képességeit havas utakon. Ez fontos lépést jelent az automatizált közlekedés megvalósítása felé, hiszen tudjuk, hogy gyakran a megfelelő útburkolati felfestések hiánya is gondot okoz az autóknak, ám mindenki tisztában van vele, hogy az automatizált közlekedés nem csupán ideális környezetben zajlik majd. A Ford téli tesztjeinek helyszíne nem valódi városi terep volt, hanem egy épített város, az Mcity, ami Michigan Egyetem városi forgalmát szimulálja, egy közel 32 focipálya méretű területen.
Az önjáró autók nem a GPS-adatokat használják, mivel azok pontossága (jellemzően) mindössze néhány méter, egy közlekedési sávban viszont néhány centiméter is számíthat. Ennél sokkal pontosabb megoldást kínált a Fusion Hybridekben alkalmazott LiDAR technológia, ami radaros, kamerás és lézeres segítséggel centiméteres pontossággal méri be az autó pozícióját. Ez a rendszer sűrű lézeres energiaimpulzusokat bocsát ki magából, s ennek alapján az önjáró autók valós idejű, nagy felbontású háromdimenziós képet alkotnak a környezetükről. Azonban ha hó borítja a rendszert és kameráit, ő sem látja az utat. Ezt úgy oldották meg a Ford szakemberei, hogy önjáró autóikat nagy felbontású 3D térképekkel szerelték fel − ezek kiegészítő információt adnak az útról és a jármű környezetéről, vagyis a felfestett jelzésekről, a közlekedési táblákról, sőt a környezet épületeiről és topográfiájáról is.
forrás: Autónavigátor.hu, Ford

