Néhány nappal ezelőtt Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szerint a Volkswagen olyan szoftvert telepített dízel járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A szoftver úgy működik, hogy érzékeli, mikor mérik a dízel autók károsanyag-kibocsátását, és olyankor lecsökkenteti azt. Bár ez elég abszurdnak hangzik, a legmeglepőbb mégis az, hogy a Volkswagen elismerte ezt, szerintük világszerte 11 millió VW és Audi márkájú autót érinthet a csalás. A botrány lassan globális méreteket ölt, ugyanis Amerika után Németországban és Dél-Koreában is vizsgálni fogják a gyártó dízel üzemű modelljeit, illetve azt, hogy ott is csaltak-e a németek vagy sem. A csalás következtében hétfőn a Volkswagen árfolyam közel 20 százalékot vesztett az értékéből. A Volkswagen Amerikában autónként akár 37 500 dolláros (10 millió forint) büntetésre is számíthat, és mivel 482 ezer autó érintett, a teljes bírság összege elérheti a 18 milliárd dollárt (15,9 milliárd euró, 4930 milliárd forint) is. A cégnek félmillió gépjárművet kell visszahívnia az USA-ban. A botrány szele megcsapta a többi nagy európai autógyártót is, így a Mercedeseket gyártó Daimler, a BMW, a Peugeot, a Renault és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) részvényeinek árfolyama is csökkent.
forrás: Euronews

